0
Close Menu
  • Vandaag besteld, maandag verstuurd!
  • Gratis verzending boven de €50
    Voor bijna alle producten
  • Meer dan 4000 vechtsportartikelen
Inspiratie voor buitensporten in coronatijd

Inspiratie voor buitensporten in coronatijd

17-05-2021

Gelukkig is het voorjaar en is buitensporten dus een goede optie om aan je dagelijkse beweging te komen. Het heeft ook nog eens veel voordelen. Aiki Budo geeft je inspiratie voor buitensporten in coronatijd

Voordelen buitensporten

Buitensporten heeft enorm veel voordelen. Zo is het tijdens het vele binnen zitten fijn om in een andere omgeving te zijn en te genieten van de natuur. Of dit nou in een park is, in je eigen tuin of op een speelplein. Daarnaast is het hartstikke goed voor je gezondheid om elke dag even te bewegen in de buitenlucht om zo frisse lucht en zonlicht op te doen. Een ander voordeel van buitensporten is dat je zelf kunt bepalen wanneer je dit doet, je hoeft hier immers geen afspraak voor te maken. 

buitensporten in coronatijd

Yoga in de buitenlucht

Je kunt buiten natuurlijk gewoon gaan joggen of hardlopen, maar we hebben een aantal andere ideeën voor je op een rijtje gezet. We beginnen met yoga in de buitenlucht. Het enige wat je hiervoor nodig hebt is een matje. Yoga draait om de balans tussen lichaam en geest, net als bij vechtsport. Kijk van tevoren of tijdens het oefenen yoga filmpjes voor inspiratie. Heb je echt geen inspiratie? De zonnegroet is altijd goed. 

Fitness oefeningen met klein materiaal

Wil je iets meer actie? Kies dan voor fitness oefeningen. Het voordeel van veel van deze oefeningen is dat je ze laagdrempelig kunt uitvoeren, overal waar je wil. Het enige wat je nodig hebt, zijn kleine fitness materialen die je helpen bij je (vechtsport)training. Aiki Budo heeft materialen voor verschillende spiergroepen, zoals je buikspieren, triceps en borst. Denk aan materialen als dumbbells, halters, kettlebells, suspension trainers, battle ropes en ga zo maar door. Als vechtsporter is het belangrijk om je spieren te trainen om krachtiger te worden. Ter inspiratie geven we je twee voorbeelden van oefeningen om uit te voeren met een kettlebell en een dumbbell. 

Kettlebell oefening voor je buikspieren

De kettlebell swing is een klassieker. Naast je buikspieren train je hier ook je romp en beenspieren mee. Pak een kettlebell met twee handen beet en zet je voeten iets wijder dan schouderbreedte neer. Beweeg de kettlebell door je benen heen van achter naar voren. Let er wel op dat je goed door je knieën zakt, zodat je je rug niet overbelast. Beweeg vanuit je buikspieren. 

Dumbbell oefening voor je triceps

Ga rechtop staan met de dumbbell in een hand naar keuze. Houd je hand achter je hoofd met je elleboog in een hoek van 90 graden. Houd je bovenarm stil en strek je arm bijna volledig uit (het is belangrijk dat je je elleboog op dezelfde plek houdt). Laat je hand, na dit een paar seconden te hebben vastgehouden, weer langzaam zakken. Je kunt deze oefening uitvoeren in drie sets van 10 herhalingen. Voor de die hards: je kunt de oefening ook met beide armen tegelijk uitvoeren. 

Suspension trainer

Naast deze oefeningen kun je ook alle kanten op met een suspension trainer. Je kunt deze vastmaken aan een boom, lantaarnpaal of klimrek. Let er bij het vastmaken wel op dat hij goed vastzit, zodat je de oefeningen veilig kunt uitvoeren. 

Sportartikelen voor buitensporten kopen bij Aiki Budo

Voor alle fitness accessoires die nodig zijn om deze oefeningen uit te voeren, kun je terecht bij Aiki Budo. Hiernaast verkopen we nog meer fitness materialen. Kom een kijkje nemen in onze winkel in Amsterdam of shop online in onze webshop.